יום שישי, 17 באפריל 2009

"הפעלת לחץ" על דלת פתוחה

לכל עם ישראל!
הנשיא אובמה, שום אומה בהיסטוריה לא הקריבה על מזבח השלום קורבנות רבים יותר מעם ישראל.
בתי העלמין הצבאיים שלנו מלאים באלפי נפשות צעירות ויקרות שנגדעו כעדות למטרה זו. אין צורך שאיש "יפעיל עלינו לחץ" כדי שנחתור להשגת השלום. הרי אנו עוסקים בכך זה ששים שנה.
הצהרת שגיבושו של הסכם שלום בינינו לבין שכנינו הערביים ניצב בראש סולם הקדימויות במדיניות החוץ של ממשלך. הצהרה הראויה להערכה. אולם, טרם הבהרת לנו איזה שלום הוא שאתה חוזה.
האם בחזונך כלולים גבולות בני הגנה לישראל יחד עם האמצעים הדרושים להגנתם – גבולות שירחיקו חלומות תוקפניים מצד שכנינו אל מחוץ לתחום הישימות האסטרטגית?
האם חזונך כולל ירושלים מאוחדת, שאינה מאוימת על-ידי טרוריסטים השורצים ברחובותיה?
האם הוא מופנה לשינוי משמעותי בתקשורת, במערכת החינוך ובפוליטיקה של תרבות הרואה בשובו של העם היהודי לארץ אבותיו פשע שדינו מוות?
האם הוא שולל מתקפה דמוגרפית על ישראל ע"י הסתננותם של המוני ערבים מוסלמים אל תוך שטחה?
אחרון-אחרון, האם הוא רואה חד-משמעית את ישראל כ"מדינה יהודית", מולדתו הלאומית החוקית של העם היהודי?
ישראל נתונה העת בעיצומה של הצגת ממשלתה החדשה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות. כדי שלמאמציה של ממשלה זו להשיג שלום עם שכנותיה יהיה סיכוי להצליח, יהיה צורך לקבל מן המערב – ובעיקר, מארצות הברית – תשובות ברורות על השאלות הללו. בהעדר תשובות אלה, ביטויים כמו "להפעיל לחץ למען השלום", "לאכוף שלום" ו"לאמץ סדר יום פעיל יותר למען השלום" – נודף מהם ריחן של קריאות קודמות לוויתורי ישראל על זכויותיה – הגיאוגרפיות וההיסטוריות – לארץ המקודשת על-ידי חלומותיה ועל-ידי דם בניה.
אין ממשלה בישראל, ולא משנה מה נטייתה הפוליטית, שתוכל להסכים
לתנאים כאלה!

אין תגובות: